חיפוש

Catalyst Class #4 - Traditional industry, Innovative mindset

במפגש הנוכחי זכינו לשמוע שתי זוויות על ניהול חדשנות בחברת הלוגיסטיקה הבינלאומית , DSV. מהצד של החדשנות הגלובאלית, Fabrizio Anner, ומהצד הלוקאלי, מנהל החדשנות כאן בישראל, אופיר ברונהיים . פבריציו פתח את המפגש בסקירה קצרה על התחום הלוגיסטיקה, תעשייה מיושנת, מסורתית ובמהותה לא מאד מורכבת. אבל, היכולת להגדיר מחדש את התעשייה היא האתגר המשמעותי.

כמה תהליכים שקורים במקביל:

1. שינוי בטכנולוגיה: יש כמה תחומים שעוברים שיבוש, אחד מהם הוא לוגיסטיקה, זה עניין של זמן עד שהדיגיטציה תוטמע במלואה בתחום.

2. ציפיות הלקוח: אנו רואים שינוי בסוג הצרכנים והצרכים והציפיות שלהם. החל מהשנה 'הילידים הדיגיטליים' חולשים על בסיס הלקוחות של B2B.


3. טכנולוגיה: אותן טכנולוגיות מאפשרות לתת מענה לשינוי.

3 מסקנות עיקיות שלנו מהתפקיד:

1.על ההנהלה הבכירה לעמוד מאחור ולתמוך באופן מלא בפעילויות חדשנות. הגענו למצב שהCEO וה CIO נלחמים מי נחשב למלך של החדשנות. וזה המצב הטוב, כלומר אם ארגון מגיע למצב שבו בכירים בהנהלה רוצים להיות מזוהים וקשורים כמה שיותר לחדשנות זה אוטומטית מייצר לגיטימציה רחבה יותר בתוך ומבחוץ לארגון.

2. שתי רמות החדשנות, אלה של ה core ואלה של new business, דורשת בהכרח כלי מעורבות (engagement) שונים. הגישה שלכם לאותה חדשנות בשתי הרמות האלו חייבת להיות שונה מהותית כשאתם מפתחים פתרונות חדשניים לשתי הרמות הללו.

3. הכל עניין של טרנספורמציה תרבותית, תקשורת יעילה וניהול בעלי עניין. כל זה חשוב יותר מהטכנולוגיה.


אנחנו חברה שמאד מוטת PNL ולכן אנחנו לא נעשה שום דבר שהוא לא צורך ישיר של לקוח. החדשנות נובעת משני צירים:

לקוחות: וכשאנחנו אומרים לקוח אנחנו מתכוונים לוורטיקל שלם של לקוחות - health למשל.

עובדי החברה: או משהו שאנחנו בעצמינו זיהינו.


אז איך זה עובד מול הלקוחות? אנחנו מקיימים פגישות התנעה עם לקוחות. מבינים מה הצרכים שלהם ואחכ אנחנו מוודאים שעוד חברה לפחות מעוניינת באותו נושא, זה מאפשר לנו ולידציה מהירה.

לנו כמובן יש את היתרון שהלקוחות שלנו עצומים ולא חנות קטנה בתא.

לאחר מכן, אנחנו מריצים ימי דמו עם האתגרים שהציפו הלקוחות. וזו אחת הסיבה שאחוזי ההצלחה של הפיילוטים שלנו גבוהים יחסים.


על מה אתם נמדדים? הKPI הנוכחי הוא יותר סביב הfunnel של חדשנות. בעוד שנה שנתיים הKPI יהפכו להיות יותר סביב מסחור והטמעה.


כוכביות לסיום:

* מהות יחידת החדשנות היא להיות "החלוץ", היחסים בין ספינת האם לבין סירת המנוע.

* יחידות העסקיות חייבות לקחת בעלות ואחריות על הפיילוט ועל ההטמעה בסופו של דבר. הם אלה שביומיום נמצאים בקשר ישיר עם הלקוחות והם אלה שיכולים לתת מענה טוב יותר להצלחת הפיילוט.

* תמצאו מה אתם יכולים לעשות שהוא lean, משהו קל, מהיר זול. גם אם אין לזה אימפקט גרנדיוזי, זה עדיף על הרבה יוזמות ארוכות טווח.

* למצוא את המגדלורים בארגון, וליצור איתם תקשורת ארוכת טווח, כזו שמזמינה אותם לקחת חלק בפעילות.


נתראה במפגש החמישי...

29 צפיות